RDW Schouwen

Stel hier de technische- en andere vragen over de buggy's
Plaats reactie
robert

RDW Schouwen

Bericht door robert » do 07 jan 2016, 11:10

Ik heb pas geleden een bouwproject gekocht.
Een Sandman body en een ingekort onderstel met kenteken.
Ik wil, voordat ik een complete buggy ga bouwen, eerst het onderstel laten schouwen.
Ik heb al gebeld met RDW in Amsterdam en daar zeggen ze dat er eigenlijk eerst geschouwd had moet
worden voordat er werd ingekort. Het stuk wat je er dan tussenuit haalt is dan gelabeld en kan mee naar de
definitieve keuring.
Ik heb nu dus een origineel kenteken en een ingekort chassis
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen of heeft hier ervaring mee ?

Groeten, Robert

siert

Re: RDW Schouwen

Bericht door siert » do 07 jan 2016, 16:58

Hoi,
als je bodem netjes is ingekort en er strak bij staat dan raad ik je aan om met de bodem en het complete kentekenbewijs naar de RDW te gaan, afspraak niet nodig, en alsnog te laten schouwen. Goede kans dat het OK is, met natuurlijk commentaar.
Check wel even goed het chassisnummer en ook vanuit de tunnel het plaatwerk er om heen......
Als de bodem er niet netjes bij staat, keverbodem kopen en opnieuw beginnen.
succes, Siert.
PS natuurlijk gaat een ambtenaar nooit door de telefoon zeggen dat hij speciaal voor jou afwijkt van de regels!
Een dag niet gezucht is een dag niet geleefd.

robert

Bericht door robert » vr 08 jan 2016, 12:35

Bedankt voor je reactie Siert :dub:

frank

Bericht door frank » vr 08 jan 2016, 14:26

Het kan zijn dat de vorige eigenaar al heft laten schouwen. Dan zit je chassis gewoon al in 'de bak'.
Ik ben ook bezig met een buggy te bouwen en ben vooraf met het originele chassis langs gegaan. Het chassis is toen gelabeld. Daarna ben ik gaan inkorten en ben met het ingekortte chassis teruggegaan. Nadat ze foto's gemaakt hebben en in het dossier van dit chassis gedaan hebben hebben ze de labels verwijderd en kan ik verder gaan met bouwen. er is geen tijd gesteld dat je daarna met het eindresultaat terug gaat voor de weiziging van je kenteken.

Succes

Frank

scrapheap

Bericht door scrapheap » vr 08 jan 2016, 18:54

Hoi Robert

Niet het stuk dat er tussen uit gehaald wordt word gelabeld!
de voorkant wordt gelabeld..
Vroeger ook de achterste helft.. maar daar vinden ze tegenwoordig het chassisnr genoeg..

Na inkorten kan je met de ingekorte bodem terug naar de RDW en kan het zegel verwijderd worden..
Maar je kan het zegel ook laten zitten tot het om keuren.. scheelt je een bezoek aan de RDW.
Het gaat de RDW er om dat ze weten dat de voor en achterkant van je bodem van het zelfde chassis zijn..
Dus niet de achteras van de ene bodem en de voorkant van een andere..

Nu je bodem al is ingekort heeft labelen geen zin meer.. schouwen is wel raadzaam.. Beter nu de kans lopen dat ze hem afkeuren dan pas als alles helemaal is opgebouwd!!
Afbeelding

Plaats reactie