buggyregister

Algemene praat en discussie's over buggy's
Manx
Beheerder
Contacteer:

buggyregister

Bericht door Manx » za 03 mar 2018, 17:30

Beste ABC'ers, buggyvrienden,

Inmiddels zijn Jan van der Lit en ik er al even druk mee geweest: het :arrow: BUGGYREGISTER. Er was al ooit zoiets, alleen met de hulp van 'buggyvriend' Willem-Jan van der Togt is hier een nieuwe 'look and feel' aangegeven en de zoek- en sorteerfunctie is sterk verbeterd.

Eigenlijk is de naam buggyregister 'verkeerd', want er staan ook andere voertuigen in dan alleen maar buggy's. Denk aan kit en replicars, baja's en zelfbouwsels, al dan niet op VW-keverbasis en/of met een geldig NL-kenteken (die het betreffende voertuig wel ooit heeft gehad).

Een betere typering zou zijn Van Apal tot Zebu - online; alleen we zijn nog niet zover.

Kortom, kijk eens of jouw buggy, kit of replicar, baja of zelfbouw hier tussen staat. Vind je 'm er tussen maar is de foto gedateerd en heb je betere (van zowel voor- als achterkant, of een mooie detailfoto), stuur deze dan naar mij toe, dan zorg ik ervoor dat ie er in komt te staan!

Mijn e-mail adres is: manx@manxter.nl

Grtz. Henny
- A buggy produces more smiles per mile than any other car - Bruce Meyers

frank

Re: buggyregister

Bericht door frank » zo 04 mar 2018, 23:02

Wel appart dat de buggyvrienden een link naar hun site hebben op het ABC forum.....

Patrick
Beheerder

Bericht door Patrick » di 06 mar 2018, 00:40

frank schreef:Wel appart dat de buggyvrienden een link naar hun site hebben op het ABC forum.....
Waarom?
Buggyrijden is een manier van leven, dus leef je uit!

ariehakkers

Bericht door ariehakkers » do 08 mar 2018, 01:06

Nog niet zolang geleden kon je via de RDW-site alle als Volkswagen buggy geregistreerde buggies inzien . Keuriig gerangschikt van 00 etc tot zz etc Het waren er 1649.RDW> open data >gekentekende voertuigen en dan Volkswagen buggy invoeren . Om de een of andere reden kan men er niet meer bij . (privacy) ?

Manx
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Manx » za 10 mar 2018, 12:23

Patrick schreef:
frank schreef:Wel appart dat de buggyvrienden een link naar hun site hebben op het ABC forum.....
Waarom?
Ja, waarom?

Manx
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Manx » za 10 mar 2018, 12:23

ariehakkers schreef:Nog niet zolang geleden kon je via de RDW-site alle als Volkswagen buggy geregistreerde buggies inzien . Keuriig gerangschikt van 00 etc tot zz etc Het waren er 1649.RDW> open data >gekentekende voertuigen en dan Volkswagen buggy invoeren . Om de een of andere reden kan men er niet meer bij . (privacy) ?
Ja, wij (Jan en ik) ervaren inmiddels ook een andere houding van de RDW wanneer we (meer) info vragen hebben over voertuigen (dit i.h.k.v. onderzoek bedoeld voor het buggy boek) en daar zelfs voor willen betalen. Privacy speelt daarbij zeker een rol, maar ook dat RDW haar (papieren) archieven opgeschoond. Enfin, we moeten het ermee doen; en rekening houden met privacy is een hoog en groot goed, alleen soms wat doorgeslagen...

ruben

Bericht door ruben » za 24 mar 2018, 00:58

ariehakkers schreef:Nog niet zolang geleden kon je via de RDW-site alle als Volkswagen buggy geregistreerde buggies inzien . Keuriig gerangschikt van 00 etc tot zz etc Het waren er 1649.RDW> open data >gekentekende voertuigen en dan Volkswagen buggy invoeren . Om de een of andere reden kan men er niet meer bij . (privacy) ?
http://www.rdwdata.nl kun je op merk en type zoeken krijg je alle kentekens te zien die onder die naam vermeld staan. is niet van de overheid zelf en kunnen niets zien wat je zelf bij de rdw kan vinden. is slechts een "bot" ide allen mogelijke kentekens heef ingevoerd en de resultaten heeft opgeslagen en een andere zoek mogelijkheid bied. maar wellicht interessant.

2 pagina's met VW buggy, waaronder ook de mijne.
https://www.rdwdata.nl/merken/volkswagen/buggy/1
als dát de oplossing is, wil ik mijn probleem graag terug....

Manx
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Manx » zo 25 mar 2018, 17:12

Thx. Ruben, dit is zeker bruikbaar!

Die van mij staat ook in de lijst is en mijn kenteken is via deze site al 6 keer (?) opgevraagd en gesmst... :denk:

bas

Bericht door bas » wo 28 mar 2018, 15:10

Maar niet de Meine!! En ook niet die van Siert en Arnold
m'n kop spiegelt in het glas,
van m'n racing car.....cas.

siert

Bericht door siert » wo 28 mar 2018, 20:08

Kijk maar eens bij.... PROJECT.
Een dag niet gezucht is een dag niet geleefd.

Plaats reactie