Voorstellen en Ruska Sprinter project

Volg hier de bouwprojecten
siert

Re: Voorstellen en Ruska Sprinter project

Bericht door siert » ma 12 nov 2018, 09:36

20181112_083618.jpg
20181109_104911.jpg
Welkom thuis Jens, je bent gelukkig net op tijd voor het pokkeweer.....

Dan de kleur, hoop dat je iets origineels kiest! Dus zeker geen rood of zwart zoals Buggy rijders zonder fantasie.
Denk ook eens aan de kleuren Rabarber, Haring of Ochtendvocht.

Als je naar de Gamma gaat heb je een wand met kleurstaatjes die je mee mag nemen, dat helpt.
Succes, siert.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een dag niet gezucht is een dag niet geleefd.

John

Bericht door John » ma 12 nov 2018, 13:41

Ochtendvocht?
wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ruska B1 Groen Off-Road met R25

bas

Bericht door bas » ma 12 nov 2018, 16:49

De zelfde kleur als Gulpenbier! Het zal de generatie kloof wel zijn John......
m'n kop spiegelt in het glas,
van m'n racing car.....cas.

J3NS

Bericht door J3NS » ma 12 nov 2018, 22:26

mmmmh ochtend vocht, klinkt interessant, maar voor een kleur... :gieren:

Ik ben zeker aan het zoeken naar een aparte en speciale kleur, laten spuiten is duur zat dus moet in een keer goed zijn!
Ook als het maar rood of blauw word, moet het wel iets zijn als Robystone red (Karmijnrood) of Midnight Blue...

Die tip van de Gamma niet gek, zal vant weekend is gaan kijken!!
zit er aan de denken om een keer gewoon brutaal een Porsche dealer binnen te lopen en te vragen ... :kwijl:
CAO and head of research and development van Tobben & CO :dub:

ruben

Bericht door ruben » di 13 nov 2018, 23:16

er is binnen de club ook een auto spuiter die je vast eens naar een paar ideeën kan vragen.
als dát de oplossing is, wil ik mijn probleem graag terug....

J3NS

Bericht door J3NS » di 20 nov 2018, 11:01

Beste ABCers,

Ik schrok vanmorgen ineens wakker en besefte dat ik gister geen update geschreven had...
Ik weet dat jullie hier helemaal naar toeleven en dat het jullie maandag ochtend een stuk dragelijker maakt... srry voor alle stress! :vlag:

Zondag had ik niet al te veel tijd, maar toch lekker een paar uur aan het prutsen geweest.
Weer wat onderdelen kaal geschuurd en opnieuw gespoten.
20181118_155547.jpg
20181118_155536.jpg
20181118_133907.jpg
Ook ga ik alle remtrommels weer kaal halen en opnieuw verven in de kleur die ook de biezen worden.
20181118_155544.jpg
Zaterdag nog bij iemand een zo goed als nieuwe dikkere stabi gefixt, moet hem alleen nog ff achter uit de stelling vandaan halen.
Ik ga proberen heel veel Sint liedjes te zingen komende weken en hopen dat er nog wat mooi in de zak zit voor me!!

Zo dat was hem weer, volgende week (maandag) weer een nieuwe update!
Gr Jens

Wientjens

Bericht door Wientjens » di 20 nov 2018, 13:44

J3NS schreef:
di 20 nov 2018, 11:01
Beste ABCers,

Ik schrok vanmorgen ineens wakker en besefte dat ik gister geen update geschreven had...
Ik weet dat jullie hier helemaal naar toeleven en dat het jullie maandag ochtend een stuk dragelijker maakt... srry voor alle stress! :vlag:

Zondag had ik niet al te veel tijd, maar toch lekker een paar uur aan het prutsen geweest.
Weer wat onderdelen kaal geschuurd en opnieuw gespoten.
20181118_155547.jpg
20181118_155536.jpg
20181118_133907.jpg

Ook ga ik alle remtrommels weer kaal halen en opnieuw verven in de kleur die ook de biezen worden.
20181118_155544.jpg

Zaterdag nog bij iemand een zo goed als nieuwe dikkere stabi gefixt, moet hem alleen nog ff achter uit de stelling vandaan halen.
Ik ga proberen heel veel Sint liedjes te zingen komende weken en hopen dat er nog wat mooi in de zak zit voor me!!

Zo dat was hem weer, volgende week (maandag) weer een nieuwe update!
Gr Jens
je zit in het zelfde schuitje als ik... veel schuren en lakken van verroeste onderdelen.
ik werk van voor naar achter, momenteel de vooras, schijfremmen, stuurbox en stangen, draagarmen schoon geborsteld en 2x primer en 3x laklaag erop. hopelijk kan de vooras van het weekend weer terug in elkaar en kan ik beginnen aan de kop van het chassis.

suc7 met je project

J3NS

Bericht door J3NS » ma 03 dec 2018, 17:58

zie net dat het alweer 2 weken geleden is dat ik een update geschreven heb... :vlag:
Nou heb ik de afgelopen weekenden niet heeel veel gedaan, maar gelukkig wel wat!
Ben weer bezig om de remtrommels kaal te schuren en ze eerste zwart te gronden en later in de kleur die overeen moet komen met de biezen op de body te spuiten/verven.
1 is af, 1 is bijna kaal en de andere moeten nog, maar daar gebruik ik dan de gasbrander ff voor, gaat een stuk sneller!
Gister begonnen met het aanleggen van de remleidingen, pedalen en handrem.
MAAAAR ik zag nu eigenlijk pas dat Siert met het inlassen van de IRS beugels het een en ander heeft weggeslepen, stom dat ik daar nu pas achter kom... dus weer een kleine uitdaging
Morgen ga ik de nieuwe dikke stabi aan de vooras knopen.

als jullie denken dat doet hij lang over deze simpele dingen... klopt!
Er word ondertussen een nog een speciale versnellingspookknop gemaakt... maar die blijft voorlopig nog ff geheim.
het doel is om met 2 weken het onderstel af te hebben en dan in de kerste vakantie (jaja student zijn heeft soms nog voordelen) aan de body te gaan beginnen! :swing:

J3NS

Bericht door J3NS » ma 10 dec 2018, 14:28

Vant weekend weer zoals altijd weer ant hobbyen geslagen!
Remmentjes zitten voor weer in elkaar en achter moeten alleen de trommels er nog op en dan hopen dat hij lek vrij is....
Handremmen zitten op hun plek, schakelpook is weg voor speciale fabrikatie en pedalen zitten dr weer keurig in.
Van een vriend een dikkere stabi over genomen, maar die wilde niet echt meewerken...
De stabi is natuurlijk gebogen, maar ik heb voor de vooras nog een bak beton hangen voor extra gewicht.
Nu komt die stabi hier in uitgeveerde toestand dus tegen aan... weten jullie of verenstaal te verbuigen is zodat die wel past??

scrapheap

Bericht door scrapheap » ma 10 dec 2018, 16:13

Natuurlijk is verenstaal te buigen!!
Alleen niet met de hand en een bankschroef of zo. daar is meer geweld enz voor nodig.

Denk zelf dat je beter een stukje( hoek) van dat betonblok af kan halen.. eerst met een metaalschijf de stalenbak doorslijpen en dan met een steen- of diamantschijf het randje beton er uit slijpen.

Maar andere vraag: waarom een verzwaarde stabilisatiestang ? is de voorasdruk daar niet te laag voor?
Afbeelding

Plaats reactie